29 septembrie 2016

Primul seminar de diseminare (E3) - proiect BleTeach
Primul seminar de diseminare (E3) în cadrul proiectului BleTeach va avea loc în 29-30 septembrie 2016, la Cluj-Napoca. Seminarul se va desfășura sub forma unui atelier de lucru și se adresează... mai multe

9 mai 2016

Selecție cadre didactice pentru cursul Didactica emoțiilor
Asociația LSDGC selectează 6-10 cadre didactice interesate să participe la cursul Didactica emoțiilor în perioada septembrie - octombrie 2016 (40 ore - desfășurate, în principal, online). Cadr... mai multe

1 iulie 2014

Portal pentru promovarea lecturii
Institutul Goethe a lansat un portal pentru promovarea lecturii în țări din sud-estul Europei (Inclusiv România). Portalul are o secțiune în limba română pe care vă invităm să o vizitați. ... mai multe

12 iulie 2008

Publicaţia Lecţii de matematică pentru dezvoltarea gândirii critice
A apărut cartea Lecţii de matematică pentru dezvoltarea gândirii critice de Ariana Văcăreţu publicată cu sprijinul ALSDGC. Pentru detalii vizitaţi pagina Publicaţii - Alte publicaţii a ace... mai multe

Parlamentul adolescenţilor

Proiectul Parlamentul adolescenţilor s-a desfăşurat în parteneriat cu Centrul de Resurse pentru Diversitate Etnoculturală.
 
Finanţare: prin linia de buget PHARE 2003/005-551.01.05/04, componenta Democraţie, drepturile omului, statul de drept şi independenţa justiţiei.
 
Durată: 2005-6 (12 luni)
 
Grupuri ţintă:
- 24 tineri care au reprezentat 6 licee (circa 2500 elevi implicaţi în activităţile locale) din 6 judeţe diferite din Regiunea de Dezvoltare Nord - Vest
- 6 tutori locali (adulţi, cadre didactice din liceul de unde provin elevii) care i-au însoţit pe tineri si le-au acordat sprijin în activităţile pe plan local
- 4-6 parlamentari locali

Scop şi obiective:
Proiectul şi-a propus să dezvolte valorile democraţiei şi ale statului de drept prin dezvoltarea capacităţii adolescenţilor de a-şi exercita activ drepturile şi responsabilităţile cetăţeneşti.
Obiectivele:
- dezvoltarea abilităţilor de gândire critică şi activism civic la 24 de liceeni şi 6 profesori din 6 licee din regiunea de dezvoltare de nord-vest
- formarea a 24 liceeni şi 6 cadre didactice în domeniile: democraţie, reprezentare şi participare civică, drepturile omului, viaţa parlamentară, gândire critică şi acţiune socială
- sprijin pentru dezvoltarea capacităţii liceenilor de a-şi exercita activ drepturile şi responsabilităţile cetăţeneşti
- exersarea practicilor democratice în licee
- responsabilizarea adolescenţilor pentru implicarea activă în rezolvarea propriilor probleme
- sensibilizarea adulţilor faţă de eforturile şi preocupările adolescenţilor şi identificarea unor grupuri de sprijin la nivel local
- crearea unei reţele de licee care promovează implicarea tinerilor în iniţiative de democratizare a şcolilor şi comunităţii
- facilitarea stabilirii unor legături între liceeni şi politicieni locali de diverse coloraturi politice
 
Tipuri de activităţi: selecţia beneficiarilor, formare, înfiinţarea cabinetelor parlamentarilor în liceele participante, sesiunea parlamentară a Parlamentului Adolescenţilor, producerea Monitorului Oficial al Adolescenţilor
 
Rezultatele proiectului:
  • Parlamentul Adolescenţilor (selectarea a 6 grupuri parlamentare formate, fiecare, din 4 elevi din cele 6 judeţe din regiunea Nord – Vest) înfiinţat pe baza unei platforme program
  • 24 de elevi de liceu şi 6 profesori (tutori locali) formaţi în tematicile: reprezentare politică şi democraţie, gândire critică şi cetăţenie activă
  • 6 cabinete ale adolescenţilor parlamentari care au fost înfiinţate şi şi-au desfăşurat activitatea în cele 6 licee
  • Campanii locale de promovare a drepturilor omului şi a valorilor democraţiei în licee
  • Sesiunea Parlamentară a Parlamentului Adolescenţilor
  • Monitorul Oficial al Adolescenţilor – distribuit la Parlamentul României, Consiliile Judeţene şi Locale, colegilor din şcoli şi licee.

Inapoi la proiecte