29 septembrie 2016

Primul seminar de diseminare (E3) - proiect BleTeach
Primul seminar de diseminare (E3) în cadrul proiectului BleTeach va avea loc în 29-30 septembrie 2016, la Cluj-Napoca. Seminarul se va desfășura sub forma unui atelier de lucru și se adresează... mai multe

9 mai 2016

Selecție cadre didactice pentru cursul Didactica emoțiilor
Asociația LSDGC selectează 6-10 cadre didactice interesate să participe la cursul Didactica emoțiilor în perioada septembrie - octombrie 2016 (40 ore - desfășurate, în principal, online). Cadr... mai multe

1 iulie 2014

Portal pentru promovarea lecturii
Institutul Goethe a lansat un portal pentru promovarea lecturii în țări din sud-estul Europei (Inclusiv România). Portalul are o secțiune în limba română pe care vă invităm să o vizitați. ... mai multe

12 iulie 2008

Publicaţia Lecţii de matematică pentru dezvoltarea gândirii critice
A apărut cartea Lecţii de matematică pentru dezvoltarea gândirii critice de Ariana Văcăreţu publicată cu sprijinul ALSDGC. Pentru detalii vizitaţi pagina Publicaţii - Alte publicaţii a ace... mai multe

Proiectul Atelier de ştiinţe simple

Proiectul Atelier de ştiinţe simple a fost implementat în parteneriat cu:

• Universitatea Babeş-Bolyai Cluj-Napoca, Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei,
• Inspectoratul Şcolar Judeţean Cluj şi
• Universitatea Windesheim, Zwolle, Olanda,
Finanţator: Ambasada Regatului Ţărilor de Jos, prin programul MATRA KAP.
 
Durată: 2006 – 2007
 
Grupuri ţintă: 20 de membri ai comunităţii (părinţi, bunici ai elevilor) dintr-unul din cartierele: Someşeni, Dâmbu Rotund, Iris din Cluj-Napoca, 20 de studenţi voluntari, 50 de elevi din Cluj-Napoca, 3 profesori de ştiinţe
 
Obiectivele:
  • dezvoltarea şi promovarea ideii de „centru comunitar de învăţare” pro-activ prin înfiinţarea atelierului de ştiinţe simple
  • promovarea ştiinţelor şi a învăţării prin activităţi practice prin participarea elevilor la activităţi experimentale ce modelează la scară mică dispozitive din viaţa cotidiană
  • dezvoltarea spiritului comunitar şi promovarea pro-activismului prin implicarea voluntară a membrilor comunităţii în pregătirea spaţiului şi a dispozitivelor din atelierul de ştiinţe simple.
 
Tipuri de activităţi: întâlniri ale membrilor comunităţii, formarea voluntarilor, înfiinţarea atelierului de ştiinţe simple în incinta Şcolii David Prodan Cluj-Napoca, dezvoltarea de activităţi şi întreţinerea atelierului de ştiinţe simple. În cadrul atelierului, copiii s-au distrat experimentând cu aer, apă şi diferite materiale refolosibile, construind morişti, titireze, avioane, baraje, clădiri în miniatură, lansând rachete etc.
 
Rezultate:
  • primul atelier de ştiinţe simple înfiinţat într-o zonă dezavantajată a municipiului Cluj-Napoca
  • a crescut participarea comunităţii în beneficiul copiilor şi a întregii comunităţi
  • copiii au învăţat pe baza experimentelor şi şi-au îmbunătăţit competenţele de bază
  • a crescut disponibilitatea de a voluntaria a studenţilor şi a membrilor comunităţii.

Inapoi la proiecte