29 septembrie 2016

Primul seminar de diseminare (E3) - proiect BleTeach
Primul seminar de diseminare (E3) în cadrul proiectului BleTeach va avea loc în 29-30 septembrie 2016, la Cluj-Napoca. Seminarul se va desfășura sub forma unui atelier de lucru și se adresează... mai multe

9 mai 2016

Selecție cadre didactice pentru cursul Didactica emoțiilor
Asociația LSDGC selectează 6-10 cadre didactice interesate să participe la cursul Didactica emoțiilor în perioada septembrie - octombrie 2016 (40 ore - desfășurate, în principal, online). Cadr... mai multe

1 iulie 2014

Portal pentru promovarea lecturii
Institutul Goethe a lansat un portal pentru promovarea lecturii în țări din sud-estul Europei (Inclusiv România). Portalul are o secțiune în limba română pe care vă invităm să o vizitați. ... mai multe

12 iulie 2008

Publicaţia Lecţii de matematică pentru dezvoltarea gândirii critice
A apărut cartea Lecţii de matematică pentru dezvoltarea gândirii critice de Ariana Văcăreţu publicată cu sprijinul ALSDGC. Pentru detalii vizitaţi pagina Publicaţii - Alte publicaţii a ace... mai multe

MorePal

Proiectul MorePAL – More Parents Associated for Learning a fost implementat în parteneriat cu County Council of the City and County of Cardiff Regatul Unit al Marii Britanii, Bulgarian Reading Association Sofia Bulgaria, Estonian Reading Association Tallin Estonia şi cu sprijinul Şcolii Horea Cluj-Napoca.

 
Finanţator: Comisia Europeană – EACEA Grundtvig
 
Durată: 2006 – 2008 (24 de luni)
 
Grupuri ţintă: 100 de părinţi şi 25 de cadre didactice/ tutori
 
Scop şi obiective: Scopul proiectului a fost abilitarea părinţilor europeni de a se implica mai activ şi mai eficient în educarea copiilor lor şi în comunităţile din şcoli.
Obiectivele proiectului:
  • identificarea nevoilor grupului ţintă şi a modalităţilor de lucru cu acesta;
  • schimb de metodologii referitoare la tehnici de învăţare de succes şi educaţia familiei, între parteneri
  • crearea de asociaţii ale părinţilor în ţările partenere şi cuprinderea acestora într-o reţea;
  • formarea reprezentanţilor asociaţiilor părinţilor pentru a promova educaţia de calitate – indiferent de gen, religie, etnie, rasă, statut social sau economic şi pentru a contribui la transformarea şcolilor în şcoli incluzive
  • formarea părinţilor
  • schimb de materiale pentru o mai bună a înţelegere a vieţii de familie în diferite ţări din Europa
  • îmbunătăţirea relaţiei şcoală – familie – comunitate.
 
Tipuri de activităţi: întâlniri cu părinţi, elevi, cadre didactice, tutori, reprezentanţi ai organizaţiilor din comunitate în cadrul unor activităţi plăcute, creative, stimulatoare, proiectate astfel încât să dezvolte înţelegerea contribuţiei importante pe care o are familia în dezvoltarea copilului şi la succesul său şcolar
 
Rezultate/ produse: instrumente de învăţare pentru părinţi, asociaţii ale părinţilor, website (www.morepal.org), colecţia de publicaţii pentru părinţi (4 ghiduri), filme realizate şi poveşti scrise de către părinţi/ rude şi copii împreună, conferinţa finală. Ca rezultat pe termen lung, părinţii au fost încurajaţi să identifice modalităţi de învăţare pe parcursul întregii vieţi. Organizaţiile partenere au sprijinit părinţii în organizarea şi demararea activităţilor Asociaţiilor de părinţi nou înfiinţate.

Inapoi la proiecte