29 septembrie 2016

Primul seminar de diseminare (E3) - proiect BleTeach
Primul seminar de diseminare (E3) în cadrul proiectului BleTeach va avea loc în 29-30 septembrie 2016, la Cluj-Napoca. Seminarul se va desfășura sub forma unui atelier de lucru și se adresează... mai multe

9 mai 2016

Selecție cadre didactice pentru cursul Didactica emoțiilor
Asociația LSDGC selectează 6-10 cadre didactice interesate să participe la cursul Didactica emoțiilor în perioada septembrie - octombrie 2016 (40 ore - desfășurate, în principal, online). Cadr... mai multe

1 iulie 2014

Portal pentru promovarea lecturii
Institutul Goethe a lansat un portal pentru promovarea lecturii în țări din sud-estul Europei (Inclusiv România). Portalul are o secțiune în limba română pe care vă invităm să o vizitați. ... mai multe

12 iulie 2008

Publicaţia Lecţii de matematică pentru dezvoltarea gândirii critice
A apărut cartea Lecţii de matematică pentru dezvoltarea gândirii critice de Ariana Văcăreţu publicată cu sprijinul ALSDGC. Pentru detalii vizitaţi pagina Publicaţii - Alte publicaţii a ace... mai multe

Profesorii romi - un factor de succes pentru educaţia elevilor romi

Proiectul Profesorii romi – un factor de succes pentru educaţia elevilor romi este implementat în parteneriat cu Centrul de Resurse pentru Comunităţile de Romi.

 Finanţator: FNASAT Franţa – Gens du voyage în cadrul programului “Programme Roms & Voyageurs” – Program european pentru dezvoltarea iniţiativelor locale pentru incluziunea romilor.
 
Durată: 2007 – 2010
 
Grupuri ţintă: 11 formatori romi, 40 de cadre didactice de etnie romă, 20 de cadre didactice ce predau elevilor de etnie romă, elevi romi din clasele I-IV, 20 cadre didactice de etnie romă care vor fi formate şi îndrumate pentru a scrie literatură pentru copii în limba romani
 
Scop şi obiective: Scopul proiectului este creşterea calităţii educaţiei elevilor romi din România. Obiective:
  • Sprijinirea continuă şi dezvoltarea profesională a 11 formatori romi prin angajarea lor în formarea a 40 de profesori care predau limba romani.
  • Îmbunătăţirea performanţelor şcolare a cel puţin 100 de elevi romi care au nevoie de sprijin adecvat pentru dezvoltarea abilităţilor de citit şi scris.
  • Apariţia a cinci titluri de cărţi de poveşti în limba romani; pentru atingerea acestui obiectiv 20 de cadre didactice de limba romani au parcurs un curs de formare specific.
 
Tipuri de activităţi: formare, activităţi de mentorat, activităţi de tutorat, dezvoltarea unui program de tutorat, producerea de literatură romani pentru copii
 
Rezultate: 12 poveşti pentru copii în limba romani, 20 de cadre didactice formate pentru a dezvolta activităţi de sprijin adecvat pentru dezvoltarea abilităţilor de citit şi scris, 100 de cadre didactice formate de formatori romi în cadrul cursului acreditat Gândire Critică. Învăţare Activă.
 

Inapoi la proiecte