29 septembrie 2016

Primul seminar de diseminare (E3) - proiect BleTeach
Primul seminar de diseminare (E3) în cadrul proiectului BleTeach va avea loc în 29-30 septembrie 2016, la Cluj-Napoca. Seminarul se va desfășura sub forma unui atelier de lucru și se adresează... mai multe

9 mai 2016

Selecție cadre didactice pentru cursul Didactica emoțiilor
Asociația LSDGC selectează 6-10 cadre didactice interesate să participe la cursul Didactica emoțiilor în perioada septembrie - octombrie 2016 (40 ore - desfășurate, în principal, online). Cadr... mai multe

1 iulie 2014

Portal pentru promovarea lecturii
Institutul Goethe a lansat un portal pentru promovarea lecturii în țări din sud-estul Europei (Inclusiv România). Portalul are o secțiune în limba română pe care vă invităm să o vizitați. ... mai multe

12 iulie 2008

Publicaţia Lecţii de matematică pentru dezvoltarea gândirii critice
A apărut cartea Lecţii de matematică pentru dezvoltarea gândirii critice de Ariana Văcăreţu publicată cu sprijinul ALSDGC. Pentru detalii vizitaţi pagina Publicaţii - Alte publicaţii a ace... mai multe

Promovarea evaluării autentice în sistemul de formare continuă a cadrelor didactice din România

Proiectul Promovarea evaluării autentice în sistemul de formare continuă a cadrelor didactice din România este implementat de ALSDGC ca parte a eforturilor organizaţiei de a promova politici bazate pe practici de succes în sistemul de formare continuă din România.

 
Finanţator: Foundation Open Society Institute (Zug)
 
Durată: 1 ianuarie – 30 iunie, 2010
 
Grupuri ţintă:
  • Centrul Naţional pentru Formarea Personalului din Învăţământul Preuniversitar (CNFP);
  • Un număr total de cel puţin 50 furnizori de programe de formare continuă pentru cadre didactice;
  • Cel puţin 10 cadre didactice, membre ASLDGC;
  • Cel puţin 250 elevi (ai celor 10 cadre didactice)
  • Cel puţin 20 formatori, membri ALSDGC;
  • Cel puţin 10 organizaţii membre ale Consorţiului Internaţional RWCT. 
 
Scop şi obiective: Scopul proiectului este de a promova politici de evaluare inovatoare în sistemul de formare continuă a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar din România. Obiectivul proiectului este să formuleze recomandări de politici către CNFP pe baza unei analize a situaţiei actuale în ceea ce priveşte evaluarea competenţelor vizate de programele de formare continuă acreditate, precum şi pe baza rezultatelor obţinute prin testarea unei abordări inovatoare bazate pe acţiune-cercetare.
 
Tipuri de activităţi: consultare cu factori interesaţi; analiza situaţiei actuale în domeniu; elaborarea raportului analizei; formare pentru cadre didactice care să desfăşoare acţiune-cercetare; elaborarea unui document de promovare a noii politici; diseminarea rezultatelor.
 
Rezultate şi produse:
  • Un raport care va prezenta starea actuală în domeniul evaluării competenţelor cadrelor didactice beneficiare de program de formare continuă, pe durata şi la finalizarea parcurgerii programelor de formare;
  • Un set de constatări desprinse din testarea unui demers inovativ în evaluarea autentică a competenţelor cadrelor didactice la finalizarea programului de formare Lectura şi Scrierea pentru Dezvoltarea Gândirii Critice;
  • o colecţie de rapoarte elaborate de cadrele didactice ce au implementat proiectele tip acţiune-cercetare;
  • Recomandări care să vizeze politicile de evaluare autentică a competenţelor dezvoltate de cadrele didactice beneficiare de programe de formare continuă acreditate de CNFP;
  • Un ghid pentru furnizorii de program de formare continuă referitor la includerea în programele de formare continuă a unei abordări coerente de evaluare autentică a competenţelor cadrelor didactice beneficiare.

Inapoi la proiecte