29 septembrie 2016

Primul seminar de diseminare (E3) - proiect BleTeach
Primul seminar de diseminare (E3) în cadrul proiectului BleTeach va avea loc în 29-30 septembrie 2016, la Cluj-Napoca. Seminarul se va desfășura sub forma unui atelier de lucru și se adresează... mai multe

9 mai 2016

Selecție cadre didactice pentru cursul Didactica emoțiilor
Asociația LSDGC selectează 6-10 cadre didactice interesate să participe la cursul Didactica emoțiilor în perioada septembrie - octombrie 2016 (40 ore - desfășurate, în principal, online). Cadr... mai multe

1 iulie 2014

Portal pentru promovarea lecturii
Institutul Goethe a lansat un portal pentru promovarea lecturii în țări din sud-estul Europei (Inclusiv România). Portalul are o secțiune în limba română pe care vă invităm să o vizitați. ... mai multe

12 iulie 2008

Publicaţia Lecţii de matematică pentru dezvoltarea gândirii critice
A apărut cartea Lecţii de matematică pentru dezvoltarea gândirii critice de Ariana Văcăreţu publicată cu sprijinul ALSDGC. Pentru detalii vizitaţi pagina Publicaţii - Alte publicaţii a ace... mai multe

Învățăm să devenim buni mentori (LeGMe)

Asociaţia LSDGC România, în calitate de partener asociat și organizație membră a Consorţiului Internaţional Lectura şi Scrierea pentru Dezvoltarea Gândirii Critice (CILSDGC), participă la implementarea proiectului „Învățăm să devenim buni mentori” (Learning to be a Good Mentor - LeGMe). Acest proiect este implementat cu sprijinul Grundtvig Parteneriate de Învățare, Programul de Învățare pe Tot Parcursul Vieții (numărul de referință al proiectului: 2013-1-RO1-GRU06-29565 1).

Parteneriatul include 8 organizații din tot atâtea țări: România, Elveția, Croația, Germania, Italia, Lituania, Norvegia și Slovacia.
 
Rezumat: LeGMe, un proiect de parteneriat pentru învățare de 2 ani, care cuprinde opt organizații din tot atâtea țări europene, își propune să pregătească resursele umane și didactice pentru ca partenerii să poată dezvolta programe de mentorat eficiente în sprijinul adulților și copiilor din comunitățile lor, cu scopul de a capacita aceste persoane să contribuie în mod relevant și responsabil la bunăstarea comunității. În cadrul proiectului, oferim oportunități de învățare pentru adulți (mentori și formatorii mentorilor) pentru a se pregăti să acționeze într-un cadru de educație non-formală. Parteneriatul nostru va facilita învățarea din experiențele și practicile eficiente ale programelor de mentorat existente. Beneficiind de sprijinul partenerilor, vom dezvolta programe de formare/ sprijin pentru mentori în fiecare organizație. În LeGMe vom elabora programe de formare / sprijin pentru mentori care să fie calibrate la nevoile diverselor categorii de persoane beneficiare de mentorat, precum și un ghid pentru mentori și pentru coordonatorii programelor de mentorat. Programele de mentorat vor angrena adulți care dispun de timpul necesar pentru a-și asuma rolul de mentori: pensionari, persoane fără loc de muncă, studenți etc. Astfel, aceștia vor avea ocazia să contribuie, ca adulți responsabili, la bunăstarea comunității și vor dobândi sentimentul utilității și relevanței muncii lor în rezolvarea problemelor acesteia. Produsele rezultate din proiectul de față vor include constatările analizei programelor existente de mentorat pentru grupuri defavorizate în țările partenere, un cadru comun pentru elaborarea programelor de formare a mentorilor, precum și opt programe potențial diferite de formare a mentorilor. Rezultatele proiectului nostru vor fi diseminate către factori interesați relevanți care astfel vor putea alege să adopte modelele elaborate de pregătire a mentorilor.
 
Durata: 1 august 2013 – 31 iulie 2015
 
Grupuri țintă: adulți care au posibilitatea de a aloca timp pentru mentorat: pensionari, șomeri, studenți, formatorii mentorilor.
 
Scop: pregătirea resurselor umane și didactice pentru a dezvolta și implementa programe de mentorat eficiente în sprijinul adulților și copiilor din comunități, cu scopul de a-i abilita să contribuie în mod constructiv și responsabil la bunăstarea comunității.
Obiective:
  • Oferirea de oportunități de învățare pentru adulți în paralel cu fructificarea disponibilității lor de a contribui la bunăstarea comunității din care fac parte prin acțiuni în vederea integrării școlare a copiilor din clasele primare;
  • Oferirea de oportunități mentorilor de a împărtăși experiențele și practicile din țările lor și de a colabora cu colegi europeni în vederea pregătirii pentru a sprijini copiii din clasele primare;
  • Oferirea de oportunități formatorilor mentorilor de a împărtăși experiențele și practicile din țările lor și de a colabora cu colegi europeni în vederea îmbunătățirii practicilor de formare a mentorilor;
  • Elaborarea unor programe de formare/ sprijin pentru mentori. 
Tipuri de activități: colectarea informațiilor despre programe de mentorat existente care se adresează copiilor și tinerilor dezavantajați și analiza componentei de formare / instruire a mentorilor din cadrul acestor programe; dezvoltarea unui cadru comun și a unor repere pentru elaborarea programelor de formare a mentorilor; elaborarea unor programe specifice de formare a mentorilor în fiecare organizație parteneră, calibrate pe nevoile categoriilor de mentori angrenați, pornind de la cadrul comun și de la reperele oferite; testarea programelor de formare / sprijin pentru mentori, monitorizarea continuă și evaluarea programelor de formare, precum și suport prin mijloace de e-learning; pe baza rezultatelor evaluării, revizuirea și finalizarea programelor de formare a mentorilor elaborate în cadrul fiecărei organizații; diseminarea și valorificarea rezultatelor proiectului; ateliere, întâlniri de proiect.
 
Produse și rezultate:
Acest proiect a fost finanţat cu sprijinul Comisiei Europene.
Această publicaţie (comunicare) reflectă numai punctul de vedere al autorului şi Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informaţiilor pe care le conţine.

 


Inapoi la proiecte