29 septembrie 2016

Primul seminar de diseminare (E3) - proiect BleTeach
Primul seminar de diseminare (E3) în cadrul proiectului BleTeach va avea loc în 29-30 septembrie 2016, la Cluj-Napoca. Seminarul se va desfășura sub forma unui atelier de lucru și se adresează... mai multe

9 mai 2016

Selecție cadre didactice pentru cursul Didactica emoțiilor
Asociația LSDGC selectează 6-10 cadre didactice interesate să participe la cursul Didactica emoțiilor în perioada septembrie - octombrie 2016 (40 ore - desfășurate, în principal, online). Cadr... mai multe

1 iulie 2014

Portal pentru promovarea lecturii
Institutul Goethe a lansat un portal pentru promovarea lecturii în țări din sud-estul Europei (Inclusiv România). Portalul are o secțiune în limba română pe care vă invităm să o vizitați. ... mai multe

12 iulie 2008

Publicaţia Lecţii de matematică pentru dezvoltarea gândirii critice
A apărut cartea Lecţii de matematică pentru dezvoltarea gândirii critice de Ariana Văcăreţu publicată cu sprijinul ALSDGC. Pentru detalii vizitaţi pagina Publicaţii - Alte publicaţii a ace... mai multe

Educație emoțională în școli (EUMOSCHOOL)

Asociaţia LSDGC România, în calitate de partener asociat și organizație membră a Consorţiului Internaţional Lectura şi Scrierea pentru Dezvoltarea Gândirii Critice (CILSDGC), va participa la implementarea proiectului EUMOSCHOOL.

EUMOSCHOOL este un proiect Erasmus +, KA2.
 
Parteneri
  • Centro Per Lo Sviluppo Creativo Danilo Dolci (Palermo, IT)
  • Emotional Training Centre (Roma, IT)
  • Verein Multikulturell (Innsbruck, AT)
  • Rogers Alapitvany (Budapesta, HU)
  • Asist Ogretim Kurumlari A.S. (Istanbul, TR)
  • CILSDGC (Cluj-Napoca, RO) – ALSDGC este partener asociat al CILSDGC
  • University Of Gloucestershire (Cheltenham, UK)
 
Durata: 3 ani (1 septembrie 2015 – 31 august 2018)
 
Co-finanțare: Comisia Europeană, 404.955 EUR
 
Scop: Proiectul își propune să contribuie la atingerea scopului Strategiei ET 2020 de a reduce rata de părăsire timpurie a școlii (PTS) la sub 10%. 
 
Obiective:
  • elaborarea, testarea și implementarea un curriculum inovator pentru educație emoțională în școli din 6 țări pentru a oferi un model de intervenție eficientă de a reduce a părăsirii timpurii a școlii (PTS); 
  • sprijinirea școlilor pentru a combate părăsirea timpurie a școlii și pentru a contracara situațiile de dezavantaj care afectează elevii. 
Prin elaborarea produselor intelectuale proiectul va pune la dispoziția școlilor instrumente flexibile de combatere a PTS și a dezavantajului. Proiectul va sprijini elevii de 6-16 ani, care sunt amenințați de fenomenul PTS, prin oferirea unui program de educație emoțională și pregătirea cadrelor didactice și a formatorilor / tutorilor pentru a aplica programul de educație emoțională Didactica emoțiilor (DE).
 
Tipuri de activități: cercetare, elaborare raport cercetare, realizarea designului instrucțional pentru e-cursul de formare continuă pentru profesori în tematica didacticii emoțiilor, testarea e-cursului (profesori, elevi), reuniuni transnaționale de proiect, activitate de învățare/ formare, evenimente de multiplicare.
 
Rezultate/Produse intelectuale
O1: raport de cercetare comparative referitor la situația educației emoționale în țările partenere
O2: resursă educațională deschisă: platformă de formare on-line pentru cadre didactice
O3: ghid interactiv pentru implementarea unei abordări holistice a fenomenului de părăsire timpurie a școlii
 
Pentru mai multe informații vă rugăm să accesați:
- website-ul proiectului
- pagina Facebook a proiectului
- broșura de prezentare a proiectului
 
 
Acest proiect a primit finanțare din partea Comisiei Europene.
Această comunicare reflectă numai punctul de vedere al autorilor și AN și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru nicio utilizare care poate fi dată informațiilor pe care le conține.

Inapoi la proiecte